2012. február 19., vasárnap

Chilivel pácolt csirkemell szicíliai tésztasalátával





Úgy gondoltam, jó ötlet lenne ezt a blogot a következő recepttel indítani, mert ez egy nagy kedvenc nálunk. Maga a recept nagyon egyszerű, és bár egy picikét időigényesebb, az eredmény egész mutatós, az ízek pedig magukért beszélnek. Sok sikert hozzá!
 
Hozzávalók: (2 adag)

  • 2 szelet csirkemellfilé
  • olívaolaj
  • 1 kicsi chilipaprika
  • fél citrom leve
  • bors
  • bazsalikom
  • kb 250 g Farfalline tészta (más aprószemű olasz tészta is jó)
  • cikkekre vágott koktélparadicsom / datolyaparadicsom
  • 100 g mozzarella
  • kb 2 db (=szár) szárzeller


Elkészítés:
A csirke bepácolásával kezdjük. Én szeretem ezt egy tűzálló tálban csinálni, mivel akkor később abban meg is süthetjük a húst, így a procedúra kevesebb szennyes edénnyel (tehát kevesebb mosogatással) jár. De természetesen másképp is lehet, ki hogyan szokta. Szóval kezdetnek a chilit kicsit meghengergetem, majd levágom a tetejét, és így kicsit kiütögetem a magok egy részét. Ezt azért csinálom, hogy kevésbe legyen csípős az étel. Majd vékony csíkokra szelem, és bedobom a tálba. A citrom levét kifacsarom, így ez is mehet a tálba. Rakok még bele bőségesen olívaolajat, egy csipet sót és borsot, egy kis bazsalikomot (az a legjobb, ha apróra metélt friss bazsalikomleveleket használunk, de természetesen a szárított-morzsolt verzió is megteszi), és kész is vagyunk a páccal. Ekkor beletesszük a csirkemelleket, majd hagyjuk pácolódni kb. 1 óráig (erre az időre tegyük a hűtőbe). Ezután öntsük le róla a felesleges olajat / csepegtessük le, de azért ha a fűszeres szószból marad alatta egy kevés, az nem baj. Ezt követően tegyük 180 fokra a sütőbe és süssük meg.
A tésztasalátához először is főzzük al dentére a tésztát, majd szűrjük és csepegtessük le. Közben vágjuk vékony csíkokra a zellerszárat, és cikkekre a paradicsomot. Ezután a lecsepegtetett tésztát rakjuk egy tálba, locsoljuk meg egy kevés olívaolajjal, adjuk hozzá a zellert és a paradicsomot, majd csipkedjük bele a mozzarellát. Én szeretem még melegen tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése